REKLAMY DISPLAYOWE

Czym są reklamy displayowe? 

Zastanawiałeś się kiedyś jak to się dzieje, że na ekranie swojego laptopa lub telefonu widzisz produkty lub usługi, które faktycznie Cię interesują, i które niedawno oglądałeś? Taka forma marketingu to właśnie reklamy displayowe inaczej RDA (Responsive Display Ads)Są to reklamy graficzne, które znajdują się na stronach internetowych, wyświetlane są one zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach, a po wejściu w reklamę użytkownik zostaje przeniesiony na stronę docelową.

Elastyczne reklamy displayowe, automatycznie dopasowują swój format, wygląd i rozmiar wyświetlania, w taki sposób, aby pasować się do każdej przestrzeni reklamowej w sieci  Google. Agencja marketingowa pomoże odpowiednio dobrać zdjęcia, logotyp firmy i stworzy angażujący opis reklam, a system uczący się samodzielnie wygeneruje odpowiedni baner. Pomimo znaczącej pomocy Google w tworzeniu reklamy, nie obejdziemy się bez czynnika ludzkiego, jakim jest wyczucie estetyki, doświadczenie w tworzeniu ciekawych tekstów oraz znajomość ustawień kampanii reklamowych. Jak w każdej reklamie i tutaj również musimy odpowiednio wybrać grupę docelową do której adresujemy naszą ofertę.

Jak działają tego typu reklamy?

Mechanizm funkcjonowania tego typu reklam najlepiej wyjaśnić porównując je do starego typu standardowych reklam displayowych.

Banery reklamowe w regularnych rozmiarach i stałej kreacji, których używano dotychczas, musiały być wcześniej przygotowane i zaprojektowane w sposób zgodny z wymogami Google, co było bardzo czasochłonnym i kosztownym przedsięwzięciem. Jednak nigdy nie było pewności, czy dana kreacja będzie atrakcyjna dla użytkowników stron, czy nie.

Dzięki funkcji automatycznego generowania grafiki z wykorzystaniem przesłanego materiału stworzone w ten sposób reklamy elastyczne będą zdecydowanie bardziej dopasowane do każdej dostępnej przestrzeni w sieci reklamowej Google, a ponadto będą pasować także do układu i szaty graficznej strony, na której się wyświetlą.

Do stworzenia tego typu reklamy możemy użyć wielu plików — do 15 obrazów, 5 nagłówków, 5 logo, 5 opisów, a nawet 5 wideo, które Google wykorzysta do wygenerowania idealnej grafiki reklamowej.

Reklamy o zwiększonej skuteczności

Odnosząc się do badań przeprowadzonych przez Google, 60% użytkowników przyznało, że reklamy, które zawierają w sobie wideo wpływają na decyzje zakupowe lub inspirują ich do zrobienia zakupów oraz stwierdziło, że są bardziej skłonni do zareagowania na reklamę wideo niż na statyczny baner, który widzą gdzieś z boku na odwiedzanej stronie.

Mając na uwadze wyniki powyższego badania i to, że Google pozwala na dodanie nawet do 5 filmów o długości 30 sekund, reklamy elastyczne mogą znacząco wpłynąć na podwyższenie współczynnika konwersji i zwiększenie wydajności kampanii.

Przesyłanie reklam graficznych HTML5

Reklamy graficzne mogą również wykorzystywać HTML5 do wyświetlania animowanych obrazów. Pozwala to tworzyć atrakcyjniejsze i bardziej interaktywne reklamy. Działa to na klienta jak magnes, który skupia jego uwagę na prezentowanej reklamie.

Animacja w połączeniu z atrakcyjnym, chwytliwym tekstem działa mocniej na internautów niż tekst, który może zostać łatwo pominięty podczas surfowania w sieciBanery w HTML5 jest przede wszystkim kompatybilny z urządzeniami mobilnymi, ale również jedną z jego kluczowych zalet jest to, że jest on wyżej eksponowany przez system reklamowy Google.

Do zalet HTML5 należy: krótkie ładowanie grafiki i brak konieczności instalowania oprogramowania do jej wyświetlania oraz dużo lepsza jakość. Posiada większą interaktywność i rozbudowane możliwości w porównaniu do standardowych reklam.

W HTML5 możemy: wejść w konkretny elementy, odpowiedzieć na pytanie podobne do gier (np.: Milionerzy), a po jej zakończeniu możemy zaprezentować kod na zakupy w naszym sklepie lub aplikacji. Dodatkowo możemy stworzyć mini slider najbardziej popularnych produktów ze zmieniającymi się cenami, pokazując, które produkty są obecnie w promocji. Co więcej, można stworzyć interaktywną mini mapę pokazującą najbliższe sklepy. To nie jest po prostu kolorowy baner typu „Kliknij albo nie kliknij”. Mamy możliwość zaangażowania potencjalnego klienta jeszcze zanim wejdzie na naszą stronę. Oferujemy stworzenie kampanii marketingowej skrojonej idealnie na potrzeby klienta, rynku i użytkowników – co w konsekwencji może zagwarantować wybicie się na tle konkurencji oraz stworzenie czegoś oryginalnego, nietypowego dla odbiorców. Dlatego warto skorzystać z tego typu rozwiązania i zgłosić się do agencji marketingowej.

Czy warto inwestować w reklamy displayowe?

Reklamy displayowe to forma płatnej reklamy. Dlatego najważniejszą rzeczą jest budżet, którym firma może dysponować. Wydać pieniądze w Google jest łatwo, trudniej jest wyliczyć, ile środków finansowych warto zainwestować w reklamy. A rzeczą najtrudniejszą jest zaplanowanie kampanii budowania marki, dlatego najlepiej zgłosić się do agencji marketingowej, w której specjaliści zaplanują Waszą kampanię oraz przenalizują budżet, który posiada firma. Ta forma reklamy jest bardzo efektywna i przynosi wiele korzyści, dlatego coraz więcej osób się na nią decyduje.

Witamy w WordPressie. To jest twój pierwszy post. Edytuj go lub usuń, a następnie zacznij pisać!